Profesinės rizikos vertinimas
Profesinės rizikos vertinimo tikslas – nustatyti ir ištirti esamą ar galimą profesinę riziką darbe. Įvertinus galimą riziką numatomi prevenciniai planai profesinei rizikai mažinti ir šalinti. Profesinės rizikos vertinimas kruopštus ir nuoseklus darbas, kurį atliksime mes. Vertinant profesinę riziką tiriame fizikinius, fizinius, ergonominius, psichosocialinius veiksnius.
Kada reikia vertinti profesinę riziką?
Įmonėje profesinės rizikos vertinimą organizuoja darbdavį atstovaujantis asmuo (įmonės vadovas) ar jo pavedimu darbdavio įgaliotas asmuo:
- prieš pradedant veiklą (projektuojant darbo vietas, technologinius procesus);
- įsigaliojus naujiems darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktams, jeigu jie nustato griežtesnius reikalavimus;
- pakeitus technologinį procesą ar pradėjus naudoti naujas chemines ar kitas pavojingas medžiagas;
- įrengus kolektyvines apsaugos priemones ar atlikus tokių apsaugos priemonių modernizavimą;
- įvykus įmonėje sunkiam ar mirtinam nelaimingam atsitikimui darbe arba lengvam nelaimingam atsitikimui darbe;
- valstybiniam darbo inspektoriui nustačius įmonėje darbuotojų saugos ir sveikatos teisės aktų reikalavimų
- pažeidimus ir įpareigojus darbdavį nustatytu laiku atlikti profesinės rizikos vertinimą;
- kai kitos inspekcijos ar kontroliuojančios tarnybos (Valstybinė energetikos inspekcija, Valstybinė statybos inspekcija ar kitos) nustato techninės saugos reikalavimų pažeidimus;
Rizikos vertinimas susideda iš sekančių etapų:
Profesinės rizikos identifikavimas;
profesinės rizikos vertinimo darbų plano parengimas;
Profesinės rizikos tyrimas;
Profesinės rizikos nustatymas;
profesinės rizikos įvertinimo kortelių užpildymas;
Profesinės rizikos šalinimo ir mažinimo priemonių parinkimas.